RSS

Store, hårete visjoner

01 des

Det fine med at den gamle bloggen min døde noe innmari er jo at jeg ikke husker om jeg satte opp noen mål for året i år, og det kan jo være greit, for jeg syns 2011 kan oppsummeres med litt stang-ut igrunn :p

Salza startet året bra med å vinne agdermesterskapet i kl en med hundreognoenogåtti poeng, og opprykk til klasse to, og hadde to starter i D-spor som ble godkjente men uten opprykk. To poeng unna opprykk er innmari kjipt!

Store deler av våren og sommeren forsvant til å være billøs, men i høst har Salza forsøkt seg i klasse to med et par nuller, ikke en nevneverdig opplevelse igrunn. Fasit fikk 159 poeng i kl en, ett poeng unna opprykk er enda kjipere enn to..han presterte også to forsøk i D uten opprykk da, men godkjent.

Gulli er det jo få og små forventninger til. Jeg og Camilla trente litt agility i vår med henne, og debuterte i hopp i april (tror jeg). Hun var overraskende god, i forhold til treningsmengden -men når det kommer til stykket så er ikke jeg interessert nok i agility til å trene over tid. En forutsetning for å lykkes :p har jeg hørt..

Hadde jo også tenkt å stille henne endel ut, men den nesa hennes som blekner og mørkner i sitt eget tempo og system har jo satt litt stopper for det..

Med andre ord, så har vi hatt noen halvgode prestasjoner i ringen. Jeg er egentlig fornøyd med det bikkjene mine kan og presterer på trening -men vi klarer ikke hente det ut på stevner. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor, jeg er ikke særlig nervøs og syns ikke jeg ødelegger for dem ved å være annerledes enn på trening, snarere tvert imot -jeg syns jeg streber etter å være lik på konkurranse som på treninng. Jaja, nå er det snart nytt år, og med det nye muligheter. Jeg har satt noen mål ned på papiret:
Salza:
Opprykk til kl 3 lp
Starte i kl 3
Opprykk til C spor
Starte i C

Fasit Fjasegutt:
Opprykk til kl 3 lp
Bli startklar i rundering
Opprykk til C
lære å svømme
ta jaktanleggsprøven
Stilles ut, få cert

Gulli:
Starte kl 1 lp
Opprykk til kl 2
Trene blodspor?

Kommentarer: Jeg håper Fasit blir startklar i rundering i løpet av året, og i så fall kommer jeg til å starte med han i D. For tiden har jeg ikke lyst å trene spor med han, jeg syns ikke det er noe artig når han styrer så voldsomt sitt eget løp, og jeg har ikke noe behov for å jobbe oss igjennom det heller, akkurat nå.. Jeg liker å gå spor, men jeg har et par andre hunder som også liker det -og da går jeg heller med dem. Hvis Fjasegutten på ett tidspunkt lander, så kan han få en ny sjanse -men foreløpig tenker jeg at han får holde seg til runderingen. Det tror jeg gagner runderingen hans også..

Utover det, så tror jeg opprykk til klasse tre er rimelig oppnåelig, men tror ikke jeg kommer til å prioritere å lære inn kl tre øvelser. Tror jeg.

Med Salza så SKAL jeg komme meg opp og inn i kl tre, om jeg så må reise land og strand rundt og starte hver eneste helg :p Og så satser jeg på å gå de lokale sporstevnene med henne i år. Så ser vi hvordan det går, er veldig usikker på hvordan hun vil gjøre det i C i forhold til tida på sporet.. Og ellers så må vi jo bare få til den våt-bakke-vegringen :p

Gullet ja, hun skal bli lydighetshund. Jeg tror jo at hun ikke kan lære bli og jeg tror ikke hun kan ditt og datt. Men hun er egentlig ganske flink, så hun skal få prøve seg hun og.

 

 
1 kommentar

Skrevet av den 1. desember 2011 i konkurranse

 

Ett svar til “Store, hårete visjoner

  1. Line

    13. desember 2011 at 17:42

    koselig å lese 🙂 håper vi får til et treff neste år 🙂

     

Legg igjen en kommentar