RSS

Reisen til juleøya

30 des

standmessig reise

Jeg og bikkjedyra pakket snippsekken -og ikke så veldig mye mer enn det-og reiste nordover til opphavet natt til lille julaften. Jeg fikk ikke fikset bakdøra på bilen i tide, verkstedet fikk aldri inn delene de trengte.. så alt måtte ligge i forsetet! Med tre bikkjer er det lite plass til overs i forsetet, for å si det sånn. Jeg regnet med å bruke litt lengre tid når de måtte stables sånn i høyden, så derfor bestemte jeg meg for å kjøre med en gang jeg hadde hentet bilen og kjøre forbi Bergen før jeg overnattet… Endte med å kjøre hele natta, og bare sove litt på fergeleiet ved Sognefjorden. Bikkjene oppførte seg eksemplarisk! Var veldig deilig å få en ekstra dag her oppe, så kan hende jeg kjører natta neste gang også. Vi får se 😀

Ellers så har bikkjene sklidd fint inn i flokken her oppe, Fasit og mammas hannhund Miko har hatt et par diskusjoner når det gjelder eiendomsrett til valpenes leker… De er i alle fall ikke valpene sine!

Salza hjelper til å pakke inn julegavene..

Salza kan egentlig tenke seg å hjelpe til med å åpne gavene også..

I dagene etter julaften så fikk vi jo en aldri så liten orkan her, blåste kraftig både første og andredag -og strøm og mobilnettet var tidvis borte. Bikkjedyra  ville egentlig ikke utenfor døra -Fjasit fikk et litt sånn: «kødder du med meg, eller?»-uttrykk i øya da jeg foreslo at han skulle ut å lufte seg litt..

Julegutten

Når vi er her, så stikker katta av. Det har den forsåvidt gjort denne gangen også, den stakk lille julaften morgen, da den skjønte at Fasit hadde kommet for å bli -og siden har ingen sett den. Før idag, JEG skjønner ikke hvorfor kattedyret stikker -Fasit er jo en supergrei kattevennlig hund…….

som hund og katt.

I dag har vi vært og lekt med nabobikkja, en liten JRT-frøken som heter Roxi -jeg har vært litt skeptisk til om hun og fjasit kunne finne utav det med hverandre, men det var det ingen grunn til. De lekte som bare tussan, ellers har fasiten forsøkt seg med bading idag… eller i alle fall testet badetemperaturen

 
 

2 Svar til “Reisen til juleøya

  1. Nina

    30. desember 2011 at 16:28

    Godt Nytt År 🙂
    Og det er bare å bade – uansett årstid … hilsen Liz 🙂

     
  2. Stine

    30. desember 2011 at 17:48

    Godt nytt år!!!! Så flott julegutten var med sløyfe på !

     

Legg igjen en kommentar